بستن

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد فراهدف کاملا محفوظ می باشد

دقت کنید خریدهای از تاریخ 24 اسفند ماه، 7 فروردین به بعد ارسال خواهد شد.

چگونه رتبه خود را در آزمون وکالت بالا ببریم؟

چگونه رتبه خود را در آزمون وکالت بالا ببریم؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1399/07/09 0 نظر

چگونه رتبه خود را در آزمون وکالت بالا ببریم؟
راه میانبر بالا بردن رتبه چیست؟

چگونه رتبه خود را در آزمون وکالت بالا ببریم؟
راه میانبر بالا بردن رتبه چیست؟
با توجه به ضرایب دروس در آزمون وکالت، بعضی داوطلبان راغبند زمان بیشتری روی درس «حقوق مدنی» و «آیین دادرسی مدنی» که ضریب «3» دارند، بگذارند و با توجه به پیچیدگی «اصول فقه» و ضریب «1» آن در آزمون وکالت کانون وکلا، زمان کمتری را به آن اختصاص دهند یا کلا آن را کنار بگذارند.
این نگاه برای زمانی که رتبه داوطلب صرفا بر اساس معدل کلی او در آزمون سنجیده شود، کاملا درست و منطقی است. اما چیزی که در واقع رخ میدهد، و رتبه کلی داوطلب را می سازد، معدل کلی او با توجه به ضرایب، نیست بلکه آنچه حائز اهمیت است، تراز است ...
نحوه تعیین تراز:
تراز هر درس در واقع از میانگین درصدهایی که تمام داوطلبان در آن درس کسب کرده اند، بدست می آید.
مثلا اگر در درس تجارت، میانگین درصدی که داوطلبان کسب کرده اند، 40% باشد، و یک داوطلب در این درس، درصد 45 را کسب کند، این درس باعث افزایش تراز کلی او میشود ولی اگر در این درس، درصدی که کسب میکند، 38% باشد، این درس باعث پایین آمدن کلی تراز او خواهد شد. یعنی تاثیر مثبت یا منفی بودن درصدهایی که داوطلب در یک درس کسب میکند، بستگی به میانگین درصدی که سایر رقبا کسب کرده اند دارد. ممکن است طراحی سوالات یک درس خیلی سخت باشد و مثلا میانگین درصدهایی که داوطلبان کسب کرده اند 10% باشد بنابراین اگر داوطلب در این درس درصد 15 را بگیرد، تاثیر مثبت روی تراز نهایی او دارد ولی در درس دیگری که سطح سوالات آسان است، میانگین درصدها ممکن است مثلا 60 درصد باشد و اگر داوطلب 55% کسب کند، این درصد تاثیر منفی تراز را خواهد داشت.
به طور کلی نمره مشخصی برای تاثیر مثبت یا منفی در یک درس وجود ندارد و یک امر نسبی است ولی به طور کلی، تراز نهایی 3500 معادل معدل صفر است، تراز شش تا هفت هزار وضعیت متوسط داوطلب را میرساند و تراز بالای هفت هزار به معنای قوت نسبی علمی داوطلب است.
برآیند نکات گفته شده، این است که داوطلب آزمون هایی که بر مبنای تراز سنجیده میشود مثل آزمون وکالت و ارشد حقوق، به هیچ وجه نباید یک درس خاص را به هر بهانه ای کنار بگذارند یا ضعیف بودن در آن درس را بی اهمیت بدانند.
در تماس با بعضی داوطلبان متوجه میشوییم چون اصول فقه در آزمون وکالت ضریب یک دارد و درسی به نسبت ثقیل است، در این درس کم کاری میکنند که این یک اشتباه محض است. اصول فقه همان قدر مهم است که درس مدنی مهم است...
پیشنهاد ما برای میانبر رسیدن به رتبه عالی در آزمون وکالت، در ادامه زمان باقیمانده، تمرکز روی رفع ضعف های درسی است. چون کسی نمی داند میانگین درصد بقیه متقاضیان در هر درس چقدر است، هر داوطلب باید برای بالا بردن تراز خود، سطح علمی خود را مخصوصا در دروسی که ضعف دارند، بالا ببرند تا در تراز آن درس نمره منفی نگیرند.
به این منظور فراهدف در نظر دارد با آزمون تعیین سطح، ضعف های درسی داوطلب و به طور مشخص مباحث مورد اشکال او را مشخص کرده و در رفع آن او را راهنمایی کند. این دوره به همراه آزمون های جامع، و تکنیک کنترل استرس در اواخر دوره باعث میشود داوطلب از نهایت بنیه علمی خود استفاده کرده و نتیجه درخور تلاشش را کسب کند.
امیدواریم به نتیجه ای که لایقش هستید برسید.
فراهدف


برای ثبت نام در « دوره جمع بندی وکالت 99 و کنترل استرس » کلیک کنید.


شماره تماس مشاوره رایگان فراهدف:

02166921529

09388801883

02188801883

بهمون نظر بدید

مطمئن باشید که نظرات شما بسیار دقیق مطالعه خواهد شد و به آن پاسخ خواهیم داد ، هر نظری که برای ما می نویسید قوت قلبی برای حال ما خواهد بود

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

آخرین دانلود های رایگان

آخرین محصولات

محصولات مرتبط

مطالب مرتبط