صفحه اصلی رزرو مشاوره رایگان ثبت نام خدمات عضویت در خبرنامه عضویت در سامانه پیامک

چند ساعت بخوابم؟

چند ساعت بخوابم؟

چند ساعت بخوابم؟


شاید تجربه کرده باشید گاهی یک چرت کوتاه مدت، خستگی شما را کاملا رفع میکند و گاهی نه تنها با چرت زدن خستگی رفع نمیشود بلکه آدم بعد بیدار شدن کسل‌تر هم میشود.
اگر این تجربه را داشته اید، ادامه مطلب را دنبال کنید.


طبق مباحث روانشناسی موفقیت، مقدار ساعت خواب در سه دسته قرار میگیرند: خواب سبک، انتقال از خواب سبک به خواب عمیق و خواب عمیق.
در این دسته بندی، برای ریکاوری ذهن و رفع خستگی، مقدار ساعت خواب باید یا در دسته اول باشد یا سوم یعنی یا در مرحله خواب سبک باشد یا خواب عمیق و اگر مقدار ساعات خواب در مرحله انتقال از خواب سبک به خواب عمیق باشد، کسالت و خستگی ذهن رفع نمیشود.
مقدار خواب سبک در روز ۲۰ دقیقه، انتقال خواب سبک به عمیق بین ۲۰ تا ۹۰ دقیقه و خواب عمیق بیشتر از ۹۰ دقیقه است.
یعنی شما اگر در روز کمتر از ۲۰ دقیقه یا بیشتر از ۹۰ دقیقه بخوابید، خستگی شما رفع میشود.


این دسته بندی برای خواب شب متفاوت است.
خواب سبک برای شب، ۶ ساعت، انتقال از خواب سبک به عمیق، بین ۶ تا ۹ ساعت و خواب عمیق بیشتر از ۹ ساعت است.
یعنی برای رفع خستگی باید یا ۶ ساعت و یا بیشتر از ۹ ساعت خوابید.


دقت داشته باشید که این دسته بندی، شامل زمانی که طول میکشد تا شما به خواب بروید، نیست بلکه از لحظه خواب محاسبه میشود.


تحقیقات نشان داده مدت زمانی که یک فرد خسته خسته خسته به خواب میرود، ۷ دقیقه است حالا ببینید چقدر زمان میبرد تا شما به خواب روید.


و نکته آخر اینکه این مقدار ساعات خواب در این دسته بندی برای افراد ۱۸_۴۰ سال است و برای گروه سنی مختلف این دسته بندی متفاوت است مثلا کودکان به ساعات خواب بیشتری نیاز دارند.

عضویت در سامانه پیامک فراهدف

رزرو و مشاوره فراهدف

عضویت در کانال فراهدف
کلمات کلیدی:

سوال بپرسید